Aanbieding voor Sparta-/Batavus-/Koga-Ion gebruikers
Waarom een aanbieding?  De Sparta-/Batavus-/Koga-ION is één van de eerste elektrische fietsen geweest. Echter deze elektrische fiets is technisch gezien sterk verouderd. Hierdoor is het economisch bijna niet rendabel om voor deze fiets nog een nieuwe accu te kopen bij de fietsenmaker. Enkele kenmerken van deze fiets: motor is zwaar en zit in achterwiel oudere modellen hebben nog een accu die bestaat uit zware sterk verouderde NiMH-cellen
accu heeft slechts 24V, waardoor maar heel beperkte actieradius haalbaar is
Bij oudere modellen zit de accu in het frame opgesloten, waardoor de fiets te zwaar is voor vervoer achterop de auto. Het accusysteem is helemaal afgeschermd door de Accel Groep (Sparta, Batavus, Koga), waardoor reparatie door derden niet mogelijk is en bij vernieuwing een dure accu aangeschaft moet worden. Bovendien zijn de accuboxen zodanig gemaakt, dat ze niet zonder beschadiging open te maken zijn.
Tegenwoordig zijn de elektrische fietsen uitgevoerd met: lichte brushless 250Watt motor in voorwiel of middenmotor
accu's met moderne li-ion of LiFePo4-accucellen Voltage van 36V, waardoor gemiddeld 60 - 70km *) of meer als actieradius gehaald kan worden Accu's zitten meestal op de bagagedrager en zijn er af te halen voor b.v. vervoer op een bagagedrager van de auto Accu's zijn niet afgeschermd (open systeem), waardoor derden deze kunnen repareren tegen meestal de helft van de kosten van een nieuwe accu.
Ons voorstel
Vanwege deze argumenten is het niet verstandig een Sparta- of Batavus- of Koga-ION nog te laten repareren indien u uw gezonde (economisch) verstand gebruikt.  Om deze grote groep van gebruikers een werkelijk goed alternatief te bieden tegenover de achterhaade en dure oplossing van de Accel Groep, hebben we een speciale ombouwset samengesteld, die u op zo goed als alle soorten gewone fietsen kunt installeren, waardoor u de functionaliteit van een moderne elektrische fiets heeft voor ongeveer de prijs van een nieuwe accu voor deze ION-fiets! U hoeft hem alleen nog maar zelf te monteren, hetgeen met onze handleiding een peulenschil is. En mocht dat niet lukken, dan doen wij dat voor u voor € 150,--. De set bestaat uit: Brushless ingespaakte motor 250Watt, in voorwiel of achterwiel, remsysteem naar keuze Control unit LCD display met 6 standen en fietscomputer (afstanden, km-teller, etc.) Rek Li-ion accu van 36V 9,6Ah (345Wh) met lader Remonderbreking om de motor te laten stoppen bij remmen Trapas sensor set Tot 27km per uur is haalbaar en een actieradius van gemiddeld 50 - 70 km *)
Deze set bieden wij speciaal voor de Sparta Ion-, Batavus Ion- en Koga Tesla-ION-gebruikers aan vanaf: € 695,-- inclusief btw, exclusief verzendkosten. *) niet alleen bij de laagste ondersteunigsstand en niet alleen bij de zwaarste ondersteuningstand, maar bij gemiddelde ondersteuning dus. Voor meer informatie neem contact met ons op.
telefoon: 074 34 90 555
|